cookies
Naši “piškotki” ti bodo všeč
Piškotki na spletni strani Muziker se uporabljajo, da je tvoj obisk pri nas vedno prijetna izkušnja. Strinjaj se z uporabo vseh piškotkov s klikom na gumb „Strinjam se“ ali pa v nastavitvah izberi samo tiste, ki so ti všeč. Več informacij.
Strinjam se
Zavrni

Kako izbrati kolo

Posodobljeno 16.02.2024
Za 10 min branja
Juraj Haruštiak
Kolesarska sezona se začenja ti pa še nimaš svojega kolesa? Svetovali ti bomo, kako izbrati kolo glede na višino ali vrsto terena, kako izbrati pravo kolo za otroka, moško ali žensko kolo. Iščeš cool mestno kolo, nabildano cestno ali gorsko kolo po razumni ceni? Veš, zakaj kurirji na kolesu obožujejo kolesa z eno hitrostjo in na kaj paziti pri nakupu električnega kolesa? Beri naprej.
Kako izbrati kolo

Moško ali žensko kolo?

Pri izbiri kolesa za odraslo osebo bomo naleteli na razlike v konstrukciji modelov, namenjenih ženskam in moškim. Značilnost ženskih koles je krajši in spuščen okvir, mehkejše vzmeti v vilicah, krajše in širše sedlo z mehkejšo sredico. Razlog je drugačen razmik medeničnih kosti kot pri moških. Ženski modeli se pogosto razlikujejo tudi po krmilih, dame imajo raje nekoliko ukrivljena krmila in zavore, nastavljene tako, da jih lahko nadzorujejo s krajšimi prsti in z manj sile.
Mlado dekle v kolesarskih oblačilih in s kolesarsko čelado z veliko hitrostjo vozi na cestnem kolesu po asfaltni cesti.

Otroška kolesa

Če kupujemo kolo za otroka, izbiramo glede na starost, telesno višino, višino mednožja in sposobnosti otroka.
Najbolj natančno merilo za pravilno izbiro kolesa je otrokova višina mednožja. Druga merila so samo okvirna. V tabeli boste našli priporočeni premer koles v palcih, po katerem se je treba orientirati pri izbiri otroškega kolesa. Velikost okvirja otroških koles je običajno prilagojena velikosti koles, zato pri izbiri ni tako pomembna kot premer koles.
Deklica z veselim izrazom v starosti 4 let z rožnato kolesarsko čelado, rožnatimi sončnimi očali v rožnatih oblačilih se vozi po pločniku na otroškem kolesu.
NASVET: Višino koraka najlažje izmeriš tako, da otroka brez čevljev in hlač postaviš ob steno, mu med kolena položiš srednje debelo knjigo in jo previdno potisnete navzgor. Izmeri razdaljo med tlemi in vrhom knjige, da dobiš otrokovo višino mednožja.
Starost otroka (leta) Višina otroka (cm) Višina koraka (cm) Priporočana velikost koles (palci)
1 - 2 85 - 103 cm 33 - 43 cm samo poganjalec
3 – 4 104 – 110 cm 44 – 47 cm 12“ – 14“
4 – 5 110 – 115 cm 48 - 51 cm 12“ – 16“
5 – 6 116 - 121 cm 52 - 54 cm 14“ – 18“
6 – 7 122 - 127 cm 55 - 57 cm 16“ – 18“
7 – 8 128 - 133 cm 58 - 61 cm 18“ – 20“
8 – 9 134 – 139 cm 62 - 65 cm 18“ – 20“
9 – 10 140 - 147 cm 66 – 68 cm 20“ – 24“
10 – 11 146 - 151 cm 69 - 71 cm 24“
11 – 13 152 – 163 cm 72 – 77 cm 24“ – 26“
13 + 164 + cm 78 + cm 26“

Varnost in udobje

Pomembno je, da lahko objektivno ocenimo otrokove sposobnosti. Prehod s poganjalca na pedalsko otroško kolo, kot tudi z manjšega kolesa na večje, je za vsakega otroka resničen izziv.
Otroku, ki je na poganjalčku ali predhodnjem kolesu že samostojno zaviral, prilagodimo sedež 2 do 4 cm višje od višine njegovega koraka. Otroku, ki te sposobnosti zaenkrat še nima, prilagodimo sedež hkrati z višino njegovega razkoraka. Poleg tega morajo popolni začetniki tla doseči ne samo s prsti, ampak s celimi nogami. Ko bodo lovili ravnotežje, se bodo lažje ustavili in se izognili padcu.
Oprema malega kolesarja mora vsekakor vsebovati kolesarsko čelado in za prve kolesarske podvige priporočamo tudi pravšnje ščitnike za kolesarje. Čelada mora biti prave velikosti in vedno se je potrebno prepričati ali jo ima otrok na glavi pravilno nameščeno in se na glavi ne premika.
Prvo kolo na pedale mora biti opremljeno s pedalno zavoro. Otrok naj se začne navajati na ročno zavoro šele, ko lahko med vožnjo varno nadzoruje ravnotežje in koordinacijo vida z gibanjem roke. To pa zato, ker lahko močno zaviranje povzroči neprijeten padec.

BMX kolo

Starejši otroci, mladinci in najstniki obožujejo BMX kolesa. Vendar pa priljubljenost BMX koles ni strogo omejena s starostjo, obvladanje trikov ima svoje oboževalce skoraj v kateri koli starosti. Ta posebna kolesa so zasnovana za ulični prosti slog (street), kolesarske dirke, trike v parkih ali trike na rampah in zemeljskih skakalnicah (dirt). Imajo posebno geometrijo, ojačana platišča, le eno prestavo in samo zadnjo zavoro. Frajersko vrtenje krmila s sprednjo zavoro ne bi bilo mogoče.
Kolesa BMX omogočajo izvesti neverjetne trike. Biti morajo lahka in prenesti ogromno obremenitev.

Najpomembnejši parametri od blizu

Velikost okvirja

Velikost okvirja je pomemben parameter kolesa. Pravilna velikost je določena z višino telesa ali z razdaljo od stopala do dimelj (ta možnost je natančnejša). Splošno priporočilo je, da mora biti razdalja zgornje cevi od mednožja, če kolesar stoji nad okvirjem kolesa, približno 8 cm. Velikost okvirja je običajno navedena v palcih, cm ali standardiziranih velikostnih oznakah (podobno kot je to na primer z oblačili). Optimalne dimenzije se razlikujejo glede na vrsto kolesa in slog vožnje.

Velikost okvirja glede na telesno višino

Telesna višina (cm) Velikost okvirja
Cestno kolo (cm)
Velikost okvirja
Cross kolo (palci)
Velikost okvirja
Gorsko kolo (palci)
150 cm – 155 cm 49 cm 15“ S 13“ – 15“ XS
155 cm – 160 cm 52 cm 16“ 15“ S
160 cm – 165 cm 52 cm 17“ S/M 15“ – 17“
166 cm – 170 cm 52 cm - 54 cm 17“ – 18“ M 17“ – 18“ M
171 cm - 175 cm 54 cm - 56 cm 18“ – 19“ 17“ – 18“
176 cm - 180 cm 56 cm 19“ – 20“ M/L 18“ – 19“ L
181 cm - 185 cm 56 cm - 58 cm 20“ – 21“ L 19“ – 20“
185 cm – 190 cm 58 cm - 60 cm 21“ – 22“ 20“ – 21“ XL
190 cm – 195 cm 60 cm - 62 cm 22“ – 23“ XL 21“ – 23“
195 cm + 62 cm - 64 cm 24“ 24“ XXL

Velikost okvirja glede na dolžino noge

Dolžina noge (cm) UPORABA ZA ŠPORT UPORABA ZA REKREACIJO
Velikost okvirja (cm) Velikost okvirja (palci) Velikost okvirja (cm) Velikost okvirja (palci)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Material okvirja

Material močno vpliva na dve najpomembnejši lastnosti okvirja kolesa: togost in težo. Idealen okvir bi moral imeti visoko togost in majhno težo, vendar so fizične lastnosti neizprosne in s povečanjem togosti se povečuje tudi teža materiala. Proizvajalci zato iščejo pravo zlitino, obliko in kot.
Najpogosteje uporabljen materjal je navadno aluminij. Je lažji od jekla, vendar mora imeti aluminijasta cev večji premer, da doseže zahtevano togost. Aluminijast okvir je cenovno ugoden, vendar se pri velikih dolgotrajnih obremenitvah material sčasoma utrudi in se lahko zlomi.
Jeklo je veliko bolj tog material kot aluminij. Njegova pomanjkljivost je pogosto večja teža in višji proizvodni stroški. Z nezadostno skrbjo bo sčasoma začel rjaveti, a tudi takšen okvir je mogoče popraviti z varjenjem. Trenutno se v glavnem uporablja za okvirje koles BMX ali za turna kolesa.

Karbonski okvirji se odlikuje po razmerju togosti in teže in odlično absorbira tresljaje. Cena kolesa z ogljikovim okvirjem je običajno višja. Ta material omogoča bolj kreativno delo z zasnovo okvirja. Ena redkih pomanjkljivosti je, da se ob močnih bočnih trkih pogosto poči in je obsojena na zamenjavo. Na srečo že obstajajo podjetja, ki popravljajo karbonske okvirje.
Samostojen karbonski okvir za kolo na belem ozadju.
Titan je material profesionalcev, ki ga odlikuje visoka togost in majhna teža. Čeprav so okvirji iz tega materiala običajno dražji, se naložba v kakovost vedno izplača.

Velikost koles

Večje kolo pomeni boljšo stabilnost, večjo učinkovitost gibanja in boljši oprijem s površino vožnje. Pri večjem kolesu pa je treba upoštevati tudi večjo težo. Davek za velikost je torej večja poraba energije in težje upravljanje kolesa pri večjih hitrostih in pri manevriranju v ovinkih.
"
Premer kolesa treking, cross ali cestnih koles je navadno enak: 28“ – 29“.

Pri mestnih kolesih se srečamo z velikostmi 24“ – 29“.

Velike razlike srečamo pri gorskih kolesih: 26“ – 29“ in kolesih bmx: 12“ – 29“."

Zavore

Mehanske V-zavore delujejo tako, da zavorna ploščica z gumijasto oblogo pritisne ob obroč kolesa. Ta princip je relativno zanesljiv, vendar se v mokrem vremenu njegova učinkovitost zmanjša. Prednost v primerjavi s kolutnimi zavorami je manjša teža in cena. Pomanjkljivost pa je, da se zavorne ploščice sčasoma ob drgnjenju obrabijo.
Podroben pogled na zavorne čeljusti, pritrjene na platišče kolesa.
Mehanska disk zavora pri zaviranju pritiska zavorni disk na zavorno ploščico, kar ustvarja trenje. Takšne zavore so zelo učinkovite v vsakem terenu in vremenu, vendar so ponavadi dražje in težje jih je vzdrževati kot V-zavore s čeljustmi.

Dodatna kategorija so tudi hidravlične disk zavore, ki so vgrajene predvsem na gorska kolesa. Sila iz zavorne ročice se na disk ne prenaša s pomočjo jeklenice kot pri mehanski kolutni zavori, temveč s pomočjo hidravlične tekočine. Hidravlična kolutna zavora lahko torej zavira kolo z najmanj energije. Ta tehnologija se pogosto uporablja tudi pri avtomobilih in motociklih.
Podroben pogled na mehansko kolesno kolutno zavoro in del kolesa.

Menjalnik

Pri hitri vožnji po ravnini mora biti veriga na sprednjem velikem kolesu, zadaj pa na majhnem kolesu. Pri vzpenjanju navkreber pa bo veriga spredaj na najmanjšem možnem kolesu in na čim večjem zadaj. Več kolesc ponuja več možnosti, vendar pa na hitrost ali napor pri vsponu vpliva število zobnikov na prestavah. Skupno število prestav (zmnožek števila kolesc zadaj in spredaj) cross in gorskih koles je običajno 21, 24 in 27 prestav, cestna kolesa imajo običajno 18, 20, 27 ali 30 prestav.
Podroben pogled kolesnega zobnika menjalnika z zobniki.

Mestna kolesa

Služi predvsem kot udobno dnevno prevozno sredstvo za mestne pločnike in ceste. Njegova priljubljenost hitro narašča z razvojem kolesarjenja v mestih. Paleta oblik je prilagojena pričakovanim funkcijam, posamezni modeli pa se razlikujejo tudi po svoji opremi. Medtem ko pri cenejših modelih najdemo zadnji prtljažnik in blatnike, se morajo dražji modeli zadovoljiti le z osnovno opremo, kar pa kompenzirajo manjša teža, boljši materiali in deli. Mestno kolo ima manjše število prestav in njegova konstrukcija ni zgrajena za daljše kolesarske ture ali zahtevne terene. Je pa idealen spremljevalec za reden izlet v službo, nakupovanje ali zabavo ali za kratek družinski izlet po urejenih kolesarskih stezah.
Mestno kolo Basso s turkiznim okvirjem, kolutnimi zavorami in blatniki.
Idealen spremljevalec za potovanje v službo in vsakodnevno gibanje po mestu. Davek za večje udobje je običajno večja teža.
  • + veliko udobja
  • + primereno za urejene ceste ali steze
  • + praktičnost
  • + prtljažnik na lahko prtljago
  • - manj univerzalno
  • - nižja hitrost
  • - neprimerno za naravni teren
  • - velika teža

Cross kolesa

Uporablja se tudi ime treking ali kros kolo. Je hibrid med cestnim in gorskim kolesom. Cross kolo ni primerno samo za asfaltne ceste, temveč tudi za suhe gozdne poti ali tlakovane makadamske ceste. Je idealno kolo za vsakega ljubitelja kolesarjenja, lahko pa se ga uporablja tudi kot prevozno sredstvo za vsakdanje gibanje po mestu. Njegov največji adut je univerzalnost. Kot večina mestnih koles je tudi v celoti opremljen z blatniki, prtljažniki, lučmi, odsevniki ali zvoncem. Za razliko od gorskega kolesa ima ožje pnevmatike z plitkejšimi žlebovi profila. Konstrukcija okvirja je podobna, vendar omogoča nekoliko bolj udobno sedenje.
Cross kolo 4Ever s temnim aluminijastim okvirjem, vzmetenimi sprednjimi vilicami, hidravličnimi kolutnimi zavorami, prosto stoječi.
Cross kolo je namenjeno premikanju po mestu, kot tudi kolesarskim turam. Z lahkoto obvlada lažji teren, suhe gozdne poti in tlakovane makadamske ceste.
Zahvaljujoč optimalnemu razmerju in obsegu prestav bo pri vzponu v hribovitem terenu zadostoval že manjši napor. Prav tako omogoča tudi razmeroma hitro vožnjo po ravnini. Modeli z vzmetenimi vilicami učinkovito blažijo različne neravne terene, grbine, luknje in ostre robove robnikov, zato je vožnja veliko bolj udobna.
  • + veliko udobja
  • + primeren za urejene ceste in steze
  • + primeren za nezahteven teren
  • - visoka univerzalnost
  • - nizka hitrost
  • - visoka teža

Gravel kolo / Ciklokros kolo

Gravel kolo je kot nalašč za vožnjo po podeželskih cestah in neasfaltiranih gramoznih površinah. Zaviranje omogočajo kolutne zavore, okvir pa je zasnovan tako, da je nanj mogoče pritrditi tako prtljago kot blatnike.
Gravel kolo Wilier Jena s temnim karbonskim okvirjem, hidravlično kolutno zavoro in športnim krmilom z dirkačem, ki se premika po gozdni cesti.
Ciklokros kolo ali kolo CX temelji na konceptu dirkalnega cestnega kolesa, vendar pa mu drugačna geometrija okvirja, podaljšane vilice in širše pnevmatike s plitkim profilom omogočajo poleg asfaltiranih cest tudi gibanje po lahkem terenu. Krajši okvir omogoča udobnejši položaj sedenja. Za ciklokros kolesa so značilne kolutne zavore in upognjena športna krmila (ovni). Čeprav cestno kolo na asfaltu ne prehiti, je še vedno ena izmed najhitrejših stvari, ki jih boste našli med kolesi in bo brez težav obvladalo manj kakovostne asfaltne ceste, gozdne poti, blato ali prodnate površine. Kolo ciklokross je idealno za športne in dirkalne vožnje, pa tudi za pustolovske odprave po poteh in podeželskih cestah. Za razliko od gravel kolesa, kolo ciklokros omogoča veliko hitrejšo vožnjo.
  • + nizka teža
  • + visoka hitrost
  • + primerno za urejene ceste in steze
  • - primerno za lažji teren
  • - večje udobje
  • - visoka univerzalnost

Gorsko kolo

Zahvaljujoč izjemno stabilni konstrukciji, ekstremnemu vzmetenju in širokemu ohišju lahko ta terenski stroj premaga vsako oviro. Gorsko kolo je namenjeno ljubiteljem cross country vožnje po lažjih terenih in ljubiteljem gravitacijskih disciplin na brezkompromisnem terenu z različnimi skalami, ostrimi ovinki in strmimi pobočji. Kljub imenu ne sodi le v gozd. Gorsko kolo je resničen prijatelj na zahtevnem terenu, vendar se dobro počuti tudi v urbani džungli, ki si ne ustraši nobenega robnika. Robustni plašč omogoča pnevmatiki močan oprijem na skoraj vsakem terenu, vendar pa na vzdrževani ravni cesti zaradi velikega kotalnega upora ne morejo razviti previsoke hitrosti.
Popolnoma vzmeteno gorsko kolo Mondraker F-Podium s temnim karbonskim okvirjem in hidravlično kolutno zavoro.
Pri izbiri se odločite, ali imate raje model s samo sprednjim vzmetenjem (hardtail) ali popolnoma vzmeten model (FSX ali Full suspension).

Hardtail gorska kolesa

Ponujajo univerzalno uporabo na terenu in za občasna potovanja po cesti. Njihovo vzdrževanje je razmeroma preprosto, z njimi je enostavno manevrirati in tudi vzpenjanje na hardtail kolesu ni tako naporno.

Polnovzmetena gorska kolesa

Polnovzmeteni modeli so povsem druga liga. Med seboj se razlikujejo predvsem po višini vzmetenja, ki je odvisno od težavnosti terena. Čeprav so težji od modelov hardtail, ta pomanjkljivost postane velika prednost pri strmem spustu. Večja teža pa bo vozniku zagotovila večjo stabilnost. Upoštevati pa je treba, da bo bolj groba uporaba na težkih terenih terjala svoj davek v obliki pogostejšega servisiranja ležajev, blažilnikov in drugih delov podvrženim stresu.
Polnovzmeteno kolo ima večjo stabilnost kot hardtail kolo pri strmem spustu.
Za rekreativne in manj zahtevne vožnje bo zadostoval popolnoma vzmeteni model XC z nižjim hodom vzmetenja od 100 mm - 140 mm. Prednost je, da ti modeli pogosto ponujajo tudi možnost izklopa ali zmanjšanja učinkovitosti vzmetenja. Dober kompromis med običajnim in izjemno zahtevnim terenom je lahko model All-Mountain ali pa Trail. Sprejemljiva teža ne omogoča le gibanja po zahtevnem terenu, temveč tudi vožnjo v običajnih razmerah. Če želiš preizkusiti svoje spretnosti na veliko težjih terenih, se osredotoči na bolj ekstremne modele Enduro z hodom vzmetenja 160 mm. Imajo tipične pnevmatike z izrazitejšim profilom in zmorejo večje obremenitve. Težišče sedeža, premaknjeno nad zadnje kolo, pa pomeni, da se boš ob vzpenjanju po strmem hribu bolj spotil.
  • + udobno vzmetenje
  • + primerno za zahteven teren
  • + večja teža
  • - nizka hitrost

Singlespeed / Fixie kolo

Njihov čar je v preprostosti. Imajo samo eno hitrost. Če se vam torej zdi, da menjanje prestav ni potrebno, ste na pravem mestu. Prednost tako praktičnega kolesa za vsakodnevno premikanje po mestu je zelo ugodna cena in enostavno vzdrževanje. Pri vzpenjanju navkreber pa boš moral res pritisniti na pedale.

Singlespeed je preprosto kolo z mehanizmom za prosti tek brez prestav. Priljubljen je med kolesarskimi kurirji.
Rdeče športno aerodinamično kolo singlespeed znamke Cinelli z eno hitrostjo, športnim sedlom in ukrivljenim športnim krmilom.
Fixie je kolo s fiksno prestavo, vendar brez mehanizma za prosti tek. Tudi če nehate vrteti pedale, se bo kolo še naprej vrtelo iz vztrajnosti. V preteklosti so jih uporabljali predvsem na velodromih, danes postajajo priljubljena alternativa mestnim kolesom.
  • + enostaven za uporabo
  • + nizka cena
  • + udobje
  • + primeren za urejene ceste in steze
  • - nižja hitrost
  • - neprimeren za v klanec
  • - neprimeren za naraven teren

Zložljivo kolo

Odlično prevozno sredstvo za vsakodnevno vožnjo po mestu. Ko se zložijo, se zložljiva kolesa spremenijo v kompaktno prtljago, ki jo je mogoče enostavno prevažati v prtljažniku avtomobila, lahko pa tudi v avtobusu, vlaku ali javnem prevozu. Idealen spremljevalec za kombinirano migracijo iz primestnega kraja ali podeželja v službo ali šolo v večje mesto. Posamezni modeli se med seboj razlikujejo po teži, vzdržljivosti, pa tudi po tem, kako hitro in enostavno jih je mogoče sestaviti in kako kompaktne so njihove mere, ko so sestavljeni.
Črno mestno zložljivo kolo Tern Verge P10 v razstavljenem stanju.
  • + nizka teža
  • + majhne dimenzije
  • + primerno za urejene ceste in steze
  • - nižja hitrost
  • - neprimerno za v klanec
  • - neprimerno za naravni teren

Touring kolo

Ta turistična kolesa se odlikujejo po neverjetni vsestranskosti uporabe. Namenjeni so prevozu več prtljage. V preteklosti je bil tipičen material okvirja touring kolesa trdno in težko jeklo, vendar je pojav novih tehnologij in načinov obdelave to kategorijo premaknil tudi v tehnološka nebesa. Danes so okvirji izdelani iz trpežnih in hkrati veliko lažjih materialov, kot so aluminij, titan ali ogljik. Touring kolo bo svoje prednosti najbolje pokazalo na večdnevnem kolesarskem potovanju. Na njegovo stabilnost in zmogljivost se boste hitro navadili. Blatniki in ročaji za prtljago zagotavljajo udobno vožnjo.
Samostojno postavljeno potovalno kolo s trdnim zelenim okvirjem, športnim krmilom, blatniki in prtljažniki na zadnjih in sprednjih kolesih.
Touring kolo ima stabilno konstrukcijo in omogoča udoben prevoz prtljage med večdnevno kolesarsko turo.
  • + visoko udobje
  • + visoka univerzalnost
  • + visoka vzdržljivost

Električno kolo

Trend velike priljubljenosti električnih koles kaže, kam se kolesarjenje premika v bližnji prihodnosti. Ciljna skupina ljubiteljev električnih koles je že precej široka in nenehno narašča. Zahvaljujoč električnemu kolesu lahko v manj časa prepotujete večje razdalje, prav tako ti bo pomagalo pri vzdržljivosti tudi v situacijah, ko lastne moči ne bo več dovolj. Na kolesarskem potovanju ne boš imel več neprijetnega občutka, da vedno skupino zadržuješ in boš končno lahko užival v vožnji. Velika večina ljudi, ki se odločijo za električno kolo, ima doma tudi klasično kolo, ki ga z električnim izmenjuje glede na situacijo.
E-kolesa lahko razvijejo hitrost približno 25 km/h, vozniško dovoljenje pa za vožnjo ni potrebno. Če ste že iskali določeno vrsto, se osredotočite predvsem na moč in doseg motorja. Največja moč motorja je navadno omejena na 250 W, teža električnega kolesa pa naj ne bi presegla 40 kg. Oblika konstrukcij posameznih modelov je lahko zelo različna. Naleteli boste na klasične kolesarske konstrukcije, dopolnjene z električnim kompletom, pa tudi s kolesi s posebnim okvirjem, prilagojenim držanju elektromotorja. Navadnega kolesa ni mogoče spremeniti v električno kolo, saj bi ga pritrditev elektromotorja na okvir lahko poškodovala.
Standardna rešitev za cenovno ugodne modele je motor, vgrajen v zadnje pesto. Krmilna enota koordinira vse dele pogona, nadzorna plošča pa je na krmilu.
Pomemben del pogona je baterija. Danes so v e-kolesih najpogosteje nameščene naslednje vrste baterij:
NiMH (nikelj-železo-hibridna baterija) Li-Ion (litij-ionska baterija) Li-Pol (litij-polimerna baterija) LiFePO4 (litij-železov-fosfat) baterija
+ življenjska doba do 500 polnilnih ciklov + življenjska doba do 1.000 polnilnih ciklov + odlično razmerje med ceno in zmogljivostjo + cenovno ugodna
+ lahko se jo prenovi + večja kapaciteta - zahteva poseben polnilec + dobra doplotna stabilnost
+ nižja teža - hitro polnjenje skrajša življenjsko dobo
- zaradi visoke temperature se hitro obrabi

Velikost okvirja glede na dolžino noge

Dolžina noge (cm) UPORABA ZA ŠPORT UPORABA ZA REKREACIJO
Velikost okvirja (cm) Velikost okvirja (palci) Velikost okvirja (cm) Velikost okvirja (palci)
72 40 15,7 42 16,5
75 42 16,5 44 17,3
79 44 17,3 46 18,1
82 46 18,1 48 18,9
87 48 18,9 50 19,7
89 50 19,7 52 20,5
92 52 20,5 54 21,3
96 54 21,3 56 22

Električno gorsko kolo

Že na prvi pogled je jasno, da boste ta stroj uporabljali na neravnem terenu gozda ali na strmem spustu. Pri agresivni vožnji boste v celoti uživali v širokih pnevmatikah z globokim profilom in ustreznim vzmetenjem. Motor se vklopi samo med vrtenjem pedala in intenzivnost moči je mogoče prilagoditi. Iz tega izhajajoča moč in napor, vložena v pedaliranje, sta torej tesno povezana in zahvaljujoč podpori elektromotorja boste imeli več časa za sam spust. Vožnja z e-kolesom nima tako stresnega učinka na sklepe in pomaga bolje izkoristiti zgornji del telesa.
Mondraker Chaser električno gorsko kolo s temnim aluminijastim okvirjem, Boschovim motorjem in baterijo Powertube.
Električno gorsko obljublja več zabave in časa za pravo pustolovščino pri premagovanju zahtevnih ovir na terenu. Tudi na najstrmejši hrib se lahko hitro povzpneš s hitrostjo približno 24 km/h.

Električno gravel kolo / Električno cestno kolo

To kolo "zavaja s svojo obliko". Na zunaj izgleda kot hibrid med cestnim kolesom in cross kolesom. Ima tipično visoko sedenje, gladke gume, športno krmilo in športno geometrijo okvirja. Na prvi pogled le malo kdo opazi, da gre za povsem električno kolo. Motor in baterija sta diskretno skrita v okvirju. Priljubljenost te nove kategorije koles, ki je dodatno obogatena z vsemi prednostmi motornega pogona, narašča hitro. Iskana je zaradi svoje vsestranskosti.
Električno kolo gravel Wilier Cento s sivim ultra lahkim ogljikovim okvirjem, športnim krmilom in hidravlično kolutno zavoro.
Gre za hitro kolo, primerno ne samo za asfalt, temveč tudi za različne gozdne ali poljske poti, neasfaltirane, makadamske ceste ali hribovit teren. Preprosto idealen spremljevalec za kolesarjenje. Za zaviranje skrbijo izključno kolutne zavore in za razliko od cestnih koles makadamerji obljubljajo več udobja tudi zaradi širših pnevmatik in posebej spremenjene geometrije okvirja.

Električno mestno kolo / Električno treking kolo

Kolesarjenje ali redna vožnja s kolesom na delo ali na druge aktivnosti v mestu bo nenadoma dobila povsem novo dimenzijo. Z električnim kolesom boš odkrival konce in kraje, ki so se ti zaradi pomanjkanja časa ali prevelike razdalje vedno zdeli nedostopni. Seveda je obvezna oprema te kategorije kakovostna razsvetljava, zato vas ob potepu po deželi ali mestu prihod večera ne bo presenetil, domov pa se boste vedno vrnili varno in udobno.
Mestno električno kolo Electra Townie Path Go z rjavim aluminijastim okvirjem, hidravličnimi kolutnimi zavorami, nosilcem za prtljago na zadnjem kolesu in s sprednjim žarometom.
Celotna konstrukcija kolesa je prilagojena za doseganje čim večjega udobja, ne glede na to, ali gre za geometrijo okvirja, sedeža, blatnikov, prtljažnikov ali uporabe disk zavor. Mestna kolesa lahko pritegnejo tudi s svojo priložnostno eleganco in decentnimi starinskimi elementi.

Kolesa