cookies
Naši “piškotki” ti bodo všeč
Piškotki na spletni strani Muziker se uporabljajo, da je tvoj obisk pri nas vedno prijetna izkušnja. Strinjaj se z uporabo vseh piškotkov s klikom na gumb „Strinjam se“ ali pa v nastavitvah izberi samo tiste, ki so ti všeč. Več informacij.
Strinjam se
Zavrni
Kako izbrati električno kolo

Trend velike priljubljenosti električnih koles kaže, kam se kolesarjenje premika v bližnji prihodnosti. Ciljna skupina ljubiteljev električnih koles je že precej široka in nenehno narašča. Zahvaljujoč električnemu kolesu lahko v manj časa prepotujete večje razdalje, prav tako ti bo pomagalo pri vzdržljivosti tudi v situacijah, ko lastne moči ne bo več dovolj. Na kolesarskem potovanju ne boš imel več neprijetnega občutka, da vedno skupino zadržuješ in boš končno lahko užival v vožnji. Velika večina ljudi, ki se odločijo za električno kolo, ima doma tudi klasično kolo, ki ga z električnim izmenjuje glede na situacijo.

Moje prvo električno kolo

Nakup električnega kolesa je finančno dokaj zahtevna naložba. Če te proračun omejuje, vendar želiš biti prepričan o kakovostnih materialih in sestavnih delih, ti proizvajalec koles 4EVER ponuja več odličnih možnosti.

Dolgoletni češki proizvajalec se zanaša samo na preverjene motorje in komponente priznanih dobaviteljev. Kolesa montira izključno ročno na stojalih, kar omogoča stalen nadzor kakovosti med celotno montažo kolesa.

Kolesar sedi na kamnu v bližini gorskega električnega kolesa znamke 4EVER.
Največja prednost koles 4EVER pa je odlično razmerje med ceno in kakovostjo. Kljub zahtevnejši izdelavi so ta e-kolesa cenovno ugodna, zaradi česar so odlična izbira pri izbiri prvega električnega kolesa. 4EVER v svoji floti večinoma ponuja treking / mestna in gorska električna kolesa.
E-kolesa lahko razvijejo hitrost približno 25 km/h, vozniško dovoljenje pa za vožnjo ni potrebno. Če ste že iskali določeno vrsto, se osredotočite predvsem na moč in doseg motorja. Največja moč motorja je navadno omejena na 250 W, teža električnega kolesa pa naj ne bi presegla 40 kg. Oblika konstrukcij posameznih modelov je lahko zelo različna. Naleteli boste na klasične kolesarske konstrukcije, dopolnjene z električnim kompletom, pa tudi s kolesi s posebnim okvirjem, prilagojenim držanju elektromotorja. Navadnega kolesa ni mogoče spremeniti v električno kolo, saj bi ga pritrditev elektromotorja na okvir lahko poškodovala.
Standardna rešitev za cenovno ugodne modele je motor, vgrajen v zadnje pesto. Krmilna enota koordinira vse dele pogona, nadzorna plošča pa je na krmilu.
Pomemben del pogona je baterija. Danes so v e-kolesih najpogosteje nameščene naslednje vrste baterij:
NiMH (nikelj-železo-hibridna baterija)
  • + življenjska doba do 500 polnilnih ciklov
  • + lahko se jo prenovi
Li-Ion (litij-ionska baterija)
  • + življenjska doba do 1.000 polnilnih ciklov
  • + večja kapaciteta
  • + nižja teža
  • - zaradi visoke temperature se hitro obrabi
Li-Pol (litij-polimerna baterija)
  • + odlično razmerje med ceno in zmogljivostjo
  • - zahteva poseben polnilec
LiFePO4 (litij-železov-fosfat) baterija
  • + cenovno ugodna
  • + dobra doplotna stabilnost
  • - hitro polnjenje skrajša življenjsko dobo

Električno gorsko kolo

Mondraker Chaser električno gorsko kolo s temnim aluminijastim okvirjem, Boschovim motorjem in baterijo Powertube.
Že na prvi pogled je jasno, da boste ta stroj uporabljali na neravnem terenu gozda ali na strmem spustu. Pri agresivni vožnji boste v celoti uživali v širokih pnevmatikah z globokim profilom in ustreznim vzmetenjem. Motor se vklopi samo med vrtenjem pedala in intenzivnost moči je mogoče prilagoditi. Iz tega izhajajoča moč in napor, vložena v pedaliranje, sta torej tesno povezana in zahvaljujoč podpori elektromotorja boste imeli več časa za sam spust. Vožnja z e-kolesom nima tako stresnega učinka na sklepe in pomaga bolje izkoristiti zgornji del telesa.
Električno gorsko obljublja več zabave in časa za pravo pustolovščino pri premagovanju zahtevnih ovir na terenu. Tudi na najstrmejši hrib se lahko hitro povzpneš s hitrostjo približno 24 km/h.

Električno gravel kolo / Električno cestno kolo

To kolo "zavaja s svojo obliko". Na zunaj izgleda kot hibrid med cestnim kolesom in cross kolesom. Ima tipično visoko sedenje, gladke gume, športno krmilo in športno geometrijo okvirja. Na prvi pogled le malo kdo opazi, da gre za povsem električno kolo. Motor in baterija sta diskretno skrita v okvirju. Priljubljenost te nove kategorije koles, ki je dodatno obogatena z vsemi prednostmi motornega pogona, narašča hitro. Iskana je zaradi svoje vsestranskosti.
Električno kolo gravel Wilier Cento s sivim ultra lahkim ogljikovim okvirjem, športnim krmilom in hidravlično kolutno zavoro.
Gre za hitro kolo, primerno ne samo za asfalt, temveč tudi za različne gozdne ali poljske poti, neasfaltirane, makadamske ceste ali hribovit teren. Preprosto idealen spremljevalec za kolesarjenje. Za zaviranje skrbijo izključno kolutne zavore in za razliko od cestnih koles makadamerji obljubljajo več udobja tudi zaradi širših pnevmatik in posebej spremenjene geometrije okvirja.

Električno mestno kolo / Električno treking kolo

Mestno električno kolo Electra Townie Path Go z rjavim aluminijastim okvirjem, hidravličnimi kolutnimi zavorami, nosilcem za prtljago na zadnjem kolesu in s sprednjim žarometom.
Kolesarjenje ali redna vožnja s kolesom na delo ali na druge aktivnosti v mestu bo nenadoma dobila povsem novo dimenzijo. Z električnim kolesom boš odkrival konce in kraje, ki so se ti zaradi pomanjkanja časa ali prevelike razdalje vedno zdeli nedostopni. Seveda je obvezna oprema te kategorije kakovostna razsvetljava, zato vas ob potepu po deželi ali mestu prihod večera ne bo presenetil, domov pa se boste vedno vrnili varno in udobno.
Celotna konstrukcija kolesa je prilagojena za doseganje čim večjega udobja, ne glede na to, ali gre za geometrijo okvirja, sedeža, blatnikov, prtljažnikov ali uporabe disk zavor. Mestna kolesa lahko pritegnejo tudi s svojo priložnostno eleganco in decentnimi starinskimi elementi.